KANCELARIA
"PODATKI-RACHUNKOWOŚĆ"
Sp. z o.o.

 

  

 

Zaloguj się do Panelu Klienta

   PANEL KLIENTA

Wyceny znaków towarowych (marki)

Szacuje się, że aktywa niematerialne w zależności od branży i rynku stanowią nawet 50% wartości przedsiębiorstwa. Wiedza na temat wartości marki i znaku towarowego umożliwia zwiększenie efektywności zarządzania marketingowego i planowania strategicznego w całej firmie. Posiadamy odpowiednie kompetencje i wieloletnie doświadczenie w weryfikacji wartości aktywów niematerialnych i prawnych, dzięki czemu proponowane przez nas rozwiązania prowadzą do maksymalnego wykorzystania potencjału raportowanej marki, przekładającego się na wartość całego przedsiębiorstwa. Wyceniona wartość znaku towarowego – marki w ramach właściwych zmian własnościowych może być następnie umarzana nie tylko bilansowo ale również podatkowo.


Wyceny wartości znaku towarowego (wyceny marki) dokonujemy najczęściej przy:

  • sprzedaży znaku towarowego (marki),
  • sprzedaży umów licencyjnych, np. odnoszących się do korzystania z określonych praw do znaku,
  • wniesienia znaku towarowego aportem (w tym wniesienia zorganizowanej części przedsiębiorstwa posiadającej znak towarowy),
  • optymalizacji bilansowo-podatkowej,
  • przekształceniach formy prawnej,
  • ustanawianiu zabezpieczeń majątkowych w procesie pozyskiwania finansowania.

Typowe metody wyceny wykorzystywane przez nas do wyceny aktywów niematerialnych to:

  • metody kosztowe - określają wartość na podstawie poniesionych kosztów zaktualizowanych na obecny moment,
  • metody przychodowe (premii cenowych)- analizują one wpływ marki na zwiększenie przychodów (efekt ilościowy - zwiększenie     sprzedaży i efekt cenowy - zwiększenie ceny produktu) oraz zmniejszenie kosztów (np. niższe koszty dystrybucji),
  • metody opłat licencyjnych - opierają się na założeniu, że firma nie jest właścicielem marki lub innego aktywa niematerialnego i musi ponosić opłaty za prawa do korzystania z niego.

Wybór konkretnych metod wyceny dostosowujemy na podstawie naszej wiedzy i doświadczenia do specyfiki każdej z firm. Ponadto w procesie przeprowadzania wyceny marki (wyceny znaku towarowego) zawsze stosujemy indywidualne podejście, uwzględniające zarówno specyfikę działalności samego przedsiębiorstwa, jak też cele, którym ma służyć wycena. Przy ustalaniu wartości marki (wartości znaku towarowego) kluczowe jest dla nas poznanie i zrozumienie najistotniejszych czynników wpływających na jej wartość - co umożliwiają nam m.in. spotkania z Zarządem przedsiębiorstwa.  Wyniki wyceny przedstawiamy w formie raportu prezentującego również zastosowaną metodologię prac oraz przyjęte założenia. Nasze raporty z wycen są pisane w sposób logiczny, przejrzysty, a przede wszystkim zrozumiały. Co również istotne nasze wyceny i raporty z wycen są respektowane przez organy podatkowe oraz sądowe.

 

Kontakt:

biuro@podatki-rachunkowosc.pl